-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:35734 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:17

اعجاز قرآن از نظر بيان وسعت جهان آفرينش چگونه است؟
يكي از آروزهاي بشر اين است كه از گنجايش و عرض و طول جهان، آگاه و از تعداد مخلوقات و وسعت جهان هستي اطلاعي به دست آورد ولي هيچگاه بشر به اين آروز دست نخواهد يافت زيرا درك وسعت جهان هستي و قوانين و رموز عالم آفرينش، از گنجايش عقل بشري بيرون است. او همين قدر ميداند ميلياردها جاندار دريايي و زميني و ميليونها گلها و گلبرگهاو نباتات، نمونه بسيار بسيار كوچكي از اقيانوس عالم و جهان خلقت ميباشد. بهترين و روشنترين جمله براي معرفي اين اقيانوس عظيم ناپيدا كرانه، همان جملهاي است كه آيه مورد بحث آن را آورده ميفرمايد: «اگر تمام درختان روي زمين قلم شوند و درياهاي روي زمين به كمك هفت درياي ديگر براي نوشتن كلمات خدا مركب گردند هرگز كلمات (مخلوقات) او تمام نميشود». لقمان/27 يعني اين قلمها ميشكند و آن مركبها تا آخرين قطره تمام ميشود و شرح اسرار و رموز جهان آفرينش و شماره آنهان پايان نميپذيرد.
جمله (ما نفدت كلمات الله) بهترين جملهاي است كه ميتواند اين حقيقت را ترسيم كند و هيچ رقم رياضي ولو هر اندازه بزرگتر باشد نميتواند جاي اين جمله بنشيند. اگر ميفرمود: شماره موجودات و اسرار جهان آفرينش به اندازه عددي است كه يك هزار صفر همراه آن باشد باز اين جمله ميرساند كه شماره آن متناهي است، در صورتي كه جمله (ما نفدت كلمات الله)كلمات خدا تمام نميشود به صورت واضحتري نامتناهي بودن آن را ميرساند.
اين حقيقت را بار ديگر قرآن تكرار نموده و در سوره كهف چنين ميفرمايد:
«قُل لَو كانَ البَحرُ مِدادا لِكَلماتِ رَبي لَنَفِدَ البَحرُ قَبلَ أن تَنفَدَ كَلماتُ رَبي وَ لَو جِئنا بِمِثلِهِ مَدَداً» كهف/109
[اگر دريا مركب گردد (و كلمات خدا را به آن بنويسند) آب دريا پيش از آنكه كلمات خداوند تمام گردد پايان ميپذيرد].
اگر طول زماني را كه جهان از بدو پيدايش تا كنون داشته و در آينده نيز خواهد داشت و حوادث بيپاياني كه در آن روي داده و يا خواهد داد در نظر بگيريم عظمت اين بيان روشنتر ميشود.

: آية الله جعفر سبحاني
رسالت جهاني پيامبران و برهان رسالت

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.